Sunday, March 6, 2011

aku suka design ni....

Kenape aku suka design ni???
sbb ia simple... tp santekkkk....
yg paling penting... senang nak sulam.....
nama design ni MANIK BERSAYAP .. ilham dari buku RJ(Rosita Jaafar)
mcm lipan pun yer..... lipan melingkar.....

jom kite layan baju2 my customer





Baju ni kepunyaan akak se'opis'... mmg regular customer.....
baju sutera ni dah mmg cantekkk.... perlu di touch up skit jer...
kak pah sangat berpuas hati.. mana xnye.. pakai baju ni xperlu pakai gelang....
hehehe... dah nmpak mcm gelang mutiara......



Customer yg lain plk.....
suatu hari tgh cari kedai jahit baju (nak jahit tepi kain tuk blajar crumble) kat area kedai2 di Mahkota Cheras...
ronda punye ronda.... jumpa 1 kedai printing yg ader tergantung baju kurung bile aku amati tul2... wah... ader kedai jahit ler.... save duit minyak aku nk ke Bdr Kajang cari kedai jahit....
Rupe2nye... dlm jahit tu berkongsi dgn kedai printing.... save jgk tu..... hehehe.. budjetttt tu.... ahak!!
nak jd citer kebetulan aku pakai baju yg bersulam crumble.... makcik jahit yg bernama cik zah tanya sape yg buat.... heheh dgn malu2 aku mengaku aku ler yg buat..... dia berminat nak cari beader utk kedai dia.... dia suh aku wat contoh......
selepas seminggu aku pun hantar la contoh.. terus adik kedai printing berkenan..... so aku balik dgn tgn berisi....... bukan perut tauuuuu hahaha!!!
ni la hasilnye.....
Baju cotton lembut berbunga halus berona oren..( aduhhh ayat style butik tu...kih..kih...)
aku touch up ngan manik kaler oren jgk ler....... customer request nk wat leher skali...
Alhamdulillah.. dah siap... customer pun sangat puas hati.....




1 comment: