Tuesday, April 26, 2011

:: KESABARAN ::

Assalamualaikum....



N3 kali ni aku nk citer.... oppssss apesal kejap bahasakan diri Cik N kejap aku??? ahhh pedulikan.. suke ati aku ler... ikut perubahan cuaca erk??? n3 kali ni aku nk citer pasal KESABARAN....


Kenapa KESABARAN??? sbb nye adalah projek kali nih ader lah tentang kesabaran menyiapkan sulaman benang kat tudung bawal.... Cik atun yg empunya tudung bawal nih... bukan 1 helai... tapi 3 helai....


Rasanya tudung ni awal bulan April dia dah bagi... mula2 dpt bersemangat sungguh... (biase ler.. dpt ape pun mula2 semangat.. pastu ermmm malap..dan terus padammm.. kihkihkih..) siap dgn lakaran lagi.. jgn xcaye!!!


tapi tgh syok menyulam.. tup..tup benang abis.. sepoil betul..... tu dah salah satu sbb memalap kn semangat tu..... nak ke kedai jahitn ??? yg ni malas tul... bertambah ler En suami selalu outstation.... terus padam semangat.... Aik!!!! ape kena mengena en suami gi o/station?? Bile En Suami ader.... secara xlangsung.. dia leh bawak kn pi kedai jahit ( bukan xreti bwk keta.. tp M terlebih.. wakakaka) Biler En suami ader.. dia byk meringan kan tugas2 di rumah..( aku xdera dia wat keje umah yer.. tp sama2 keluar cari duit.. sama2 la tolong mengemas.. walau hakikatnya.. dia tolong jaga anak2.. aku yg kena kemas, hehehe) tp bile dia xder semua kena buat sendiri... balik dr opis n kutip bdk2 sampai rumah dah penat... (KUTIP??? ala.. bukan kutip dr tmpt tuttttt.. dr umah pengasuh jer.... hahahaha) pentingnye en suami dlm diri ku ini....
ermm biler nak sambung menyulam blik ni.... opsss terlebih sudahhhh citer xberkaitan.... ok masuk balik tajuk.....


Sulam Benang memerlukan kesabaran yg sgt tinggi... tudung yg aku dpt ni dr jenis kain kasa yg sgt lembut dan jarang... bile dah lembut n jarang proses menyulam perlu di buat berhati-hati supaya kain tidak carik atau berlubang. Fuhhhh sgt adventure projek kali nih... semangat dh hampir luntur... tp aku xleh mengalah... jom tgk pika di bawah



*Lakaran yang aku buat utk projek sulam tudung Cik Atun....



Ops... bunga rose yg baru petik di halaman rumah... sajer nak inteprem la tu...



3 helai tudung.... 1 helai separuh siap.. 2 helai sedang menunggu turn... benang baru beli tu.. saje nk tunjuk.. hahaha



Cik Atun xmo sebarang manik kat tudung dia.... jadi ni la hasilnya..


hasil sepenuhnya????? to be CONTINUE.............



No comments:

Post a Comment